Оис досвіду

ОПИС ДОСВІДУ 

КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

НОВОБОРІВСЬКОГО 

ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 I-III СТУПЕНІВ -ЛІЦЕЮ 

Пугач Альони Василівни



Проблемна тема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу: 

«Формування національної свідомості та духовного світу школярів засобами мистецтва»

МЕТА ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З УЧНЯМИ:

  НАВЧИТИ ЖИТИ

  • Вести здоровий спосіб життя.
  • Протистояти злу і насильству.
  • Завжди відповідати за свої вчинки.

          

  Навчити працювати в колективі

  • Співпереживати, розуміти, приймати інших.
  • Бути толерантними, демократичними, гуманними.
  •  Бути громадянином, патріотом.


Навчити досягати мети

  • Бути працьовитими, успішними, конкурентоспроможними.
  • Не боятися труднощів, ставити перед собою мету і досягати її.



Як швидко спливають шкільні дні, шикуються  в низку тижнів, місяців, років…
Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань. Сьогодні необхідно мислити і працювати по-новому, по-новому будувати процес освіти та виховання.
 Дуже важливо зробити так, щоб час, прожитий дітьми у стінах рідної школи, залишився в пам'яті яскравим, насиченим подіями, радісними відкриттями.
Добре, коли поряд з дитиною,яка підіймається по власній драбині успіху, йде творчий,активний, розумний вчитель.
Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків, громадськість. На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.   
Я, Пугач Альона Василівна, вчитель музичного мистецтва, образотворчого мистецтва та художньої культури Новоборівського загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів-ліцею із 14-річним педагогічним стажем, та 6-річним стажем класного керівника, наразі є класним керівником 11 класу.
Своїм завданням у роботі з учнями бачу виховання всебічно сформованої особистості з високими моральними якостями, рисами громадянина і патріота, працьовитої і творчої, готової до самостійного життя, конкурентоспроможної у сучасному суспільстві.

Виховання - процес, що починається з дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю та індивідуальністю.
  Вважаю, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.
  Як класний керівник, упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини, украй важливо розуміти всебічний розвиток не як розвиток певних сторін і якостей особи, а як їх органічну єдність і цілісність.
  У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням  вважаю реалізацію особистісно  орієнтованого підходу до виховання. Мій педагогічний девіз: «Люби, твори, прощай!». Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри;  здатності прощати дитину, доброти.  Вчитель - учень -  єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовне збагачення, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе колективу.
             З цією метою я звертаюся до тих загальнолюдських цінностей, які вироблялися століттями, впродовж всієї історії людських цивілізацій.
           Людина. Сім'я. Вітчизна. Праця. Знання. Культура. Духовність. Мир. Здоров'я. Земля. Ці поняття для мене - основа виховної роботи.
У своїй роботі з дітьми  поєдную традиційні форми та методи роботи класного керівника, які  дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:
 (класні збори, години спілкування, свята, операції, виставки творчих робіт, виставки-конкурси, відверті розмови,   інтелектуальні ігри, турніри)
та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереї, та ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації життєдіяльності школярів. Використовую такі методики вивчення особистості – анкетування, тестування, спостереження.
     Як і кожен класний керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї держави.
 У становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комі­тет працює разом із класним керівником, бере участь в організації групових та позашкільних заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи.
У роботі з батьками використовую колективні та індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час проведення батьківських зборів   знайомлю батьків з новинками педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей з батьками.
 Соціальні психологи стверджують: якщо сім’я зацікавлена у вихованні особистості дитини, то сили школи потроюються. Адже цей розвиток успішний лише завдяки спілкуванню, взаєморозумінню і співпраці з  батьками.  

Немає коментарів:

Дописати коментар