ОПИС ДОСВІДУ
КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
НОВОБОРІВСЬКОГО
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
I-III СТУПЕНІВ -ЛІЦЕЮ
Пугач Альони Василівни
Проблемна тема, над якою працюю в системі виховної роботи класного колективу:
«Формування національної свідомості та
духовного світу школярів засобами мистецтва»
МЕТА ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З УЧНЯМИ:
НАВЧИТИ
ЖИТИ
- Вести здоровий спосіб життя.
- Протистояти злу і насильству.
- Завжди відповідати за свої вчинки.
Навчити працювати в колективі
- Співпереживати, розуміти, приймати інших.
- Бути толерантними, демократичними, гуманними.
- Бути громадянином, патріотом.
Навчити досягати мети
- Бути працьовитими, успішними, конкурентоспроможними.
- Не боятися труднощів, ставити перед собою мету і досягати її.
Як швидко спливають шкільні дні,
шикуються в низку тижнів, місяців,
років…
Ми живемо у неспокійний час – час великих роздумів, сподівань.
Сьогодні необхідно мислити і працювати по-новому, по-новому будувати процес
освіти та виховання.
Дуже
важливо зробити так, щоб час, прожитий дітьми у стінах рідної школи, залишився
в пам'яті яскравим, насиченим подіями, радісними відкриттями.
Добре, коли поряд з дитиною,яка
підіймається по власній драбині успіху, йде творчий,активний, розумний вчитель.
Класний керівник — стрижень виховного процесу. Це
нитка, яка зв'язує в одне ціле дитину, вчителя-предметника, батьків,
громадськість. На мою думку, класний керівник — універсальна особистість. Це і
вихователь, і психолог, і соціальний педагог, і педагог-організатор.
Я, Пугач Альона Василівна, вчитель музичного
мистецтва, образотворчого мистецтва та художньої культури Новоборівського
загальноосвітнього навчального закладу I-III ступенів-ліцею із 14-річним педагогічним
стажем, та 6-річним стажем класного керівника, наразі є класним керівником 11
класу.
Своїм завданням у роботі з учнями бачу
виховання всебічно сформованої особистості з високими моральними якостями,
рисами громадянина і патріота, працьовитої і творчої, готової до самостійного
життя, конкурентоспроможної у сучасному суспільстві.
Виховання - процес, що починається з
дитинства, коли в душу дитини закладаються основні життєві принципи, що
допомагають їй стати Людиною з великої букви, сміливо увійти до епохи нового
розуму і зайняти в ній гідне місце, усвідомлюючи себе особистістю та індивідуальністю.
Вважаю, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.
Як класний керівник, упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини, украй важливо розуміти всебічний розвиток не як розвиток певних сторін і якостей особи, а як їх органічну єдність і цілісність.
У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням вважаю реалізацію особистісно орієнтованого підходу до виховання. Мій педагогічний девіз: «Люби, твори, прощай!». Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри; здатності прощати дитину, доброти. Вчитель - учень - єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовне збагачення, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе колективу.
З цією метою я звертаюся до тих загальнолюдських цінностей, які вироблялися століттями, впродовж всієї історії людських цивілізацій.
Людина. Сім'я. Вітчизна. Праця. Знання. Культура. Духовність. Мир. Здоров'я. Земля. Ці поняття для мене - основа виховної роботи.
Вважаю, що класний керівник - найнеобхідніша людина для дитини в сучасній школі. У нього незвичайна місія в житті: не тільки керувати, направляти, але й виховувати. Його призначення - простежити за становленням особистості дитини, що входить у сучасний світ, виховати людину, здатну гідно зайняти своє місце в житті.
Як класний керівник, упевнена, що необхідний широкий підхід до особистості дитини, украй важливо розуміти всебічний розвиток не як розвиток певних сторін і якостей особи, а як їх органічну єдність і цілісність.
У сучасних умовах, на мій погляд, необхідно дійти до кожного учня, створити умови для розвитку індивідуальних здібностей, сформувати в дитини потребу до самовираження. Кожна людина хоче бути значною, соціально самостверджуватися, тому основним виховним завданням вважаю реалізацію особистісно орієнтованого підходу до виховання. Мій педагогічний девіз: «Люби, твори, прощай!». Я твердо вірю в силу виховання, яка складається з дуже простих компонентів: любові до дітей, слова вчителя, сили особистого прикладу, справедливості - основи довіри; здатності прощати дитину, доброти. Вчитель - учень - єдина духовна спільнота, а життєвий шлях дитини - шлях радості. Головне в моїй роботі - виховання учня як особистості. І в це поняття я вкладаю духовне збагачення, широкий світогляд, ерудицію, високу моральність, товариськість, здатність впливати на рішення і діяльність колективу, не протиставляючи себе колективу.
З цією метою я звертаюся до тих загальнолюдських цінностей, які вироблялися століттями, впродовж всієї історії людських цивілізацій.
Людина. Сім'я. Вітчизна. Праця. Знання. Культура. Духовність. Мир. Здоров'я. Земля. Ці поняття для мене - основа виховної роботи.
У своїй роботі з дітьми поєдную традиційні
форми та методи роботи класного керівника, які
дійсно мають позитивний вплив на виховний процес:
(класні збори, години
спілкування, свята, операції, виставки творчих робіт, виставки-конкурси,
відверті розмови, інтелектуальні ігри, турніри)
та нетрадиційні (тренінги, проекти, фестивалі, калейдоскопи, анкети думок, колажі, пошукові ігри, акції, художні галереї, та
ін.), застосування яких вимагає організації міжособистісного
інтерактивного спілкування в різних видах соціально значущої діяльності: методи
педагогічного впливу, методи соціальної взаємодії, методи самоорганізації
життєдіяльності школярів. Використовую такі методики вивчення
особистості – анкетування, тестування, спостереження.
Як і кожен класний
керівник знаходжуся у постійному пошуку інноваційних концептуальних підходів до
здійснення взаємодії з учнями з метою виховання свідомого громадянина своєї
держави.
У становленні
та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Батьківський комітет працює
разом із класним керівником, бере участь в організації групових та позашкільних
заходів, також співпрацюємо з учнівським комітетом та адміністрацією школи.
У роботі з батьками використовую колективні та
індивідуальні бесіди, зустрічі за «круглим столом», тренінги. Під час
проведення батьківських зборів знайомлю батьків з новинками
педагогічної літератури для батьків з проблем родинної та батьківської
педагогіки, моделюю педагогічні ситуації, які допомогли б батькам розв'язувати
родинні конфлікти, що можуть виникати під час спілкування дітей з батьками.
Немає коментарів:
Дописати коментар